Saturday, February 21, 2015

Mindset Tesdnim

Assalamualaikum ..

Dua bulan kebelakangan ini , aku diselubungi kerja rumah yg menimbun setinggi gunung .. Kalau senang aku xde la kesah sangat .. Ni , bapak susah .. Jadi , inilah apa yg ingin aku ceritakan di sini .. Seperti tajuk yg aku tulis di atas " MINDSET " .. Maksud perkataan ni bese2 je .. Walaupun nampak macam cool je , tapi x pon.. Aku x tau nak terangkan mindset ni cmne .. Tapi , aku akan bagi contoh .. Mindset ni dari segi bahasa ( aku bahan je ) bermaksud " tetapan minda " .. Kalau dari segi senang nak paham , tgk contoh mindset yg aku akan tulis sebentar lagi .. Persoalannya , adakah mindset ini benar2 berkesan .. Mari kita lihat testimoni pelanggan.

Contoh 1 :

Teacher : Walaupun aliran sains ni macam susah , tapi pelajar2 x perlu takut .. Jangan pikirkan aliran sains ni payah.
Murid : Tapi cikgu ...
Teacher : Senang masuk matriks , bla bla , bla ( bagitau kelebihan semata2 ) jangan pikir addmath , kimia , bio , fizik itu payah murid2 , pikir senang , senanglah dia ..
Murid : Baik cikgu -_-

Ha , korang paham belom apa itu mindset .. Aku harap korang paham r , aku tulis time cuti bulan 3 lak .. Homework bersepah ag , cuti dah nak abis .. Hado .. K ah , Wabillahitaufik .. Eh2 , aku x habis citer ag tentang mindset .. So , bg korang , mindset ni betul2 berkesan or x ?? Setelah aku buat kajian , mindset ni x berkesan , ia  cuma rekaan bg membuat org menjadi kurang siuman seperti cakap dengan telepon , isap dadah .. Haha , aku high ni .. Bye , Assalamualaikum.

0 comments:

Post a Comment