Friday, January 16, 2015

Cara Release Stress Yang Amat Berkesan

Assalamualaikum ..
Salam sejahtera ..
Salam satu Malaysia ..
Salam satu Dunia ..

Today , I wanna talk about how to release our tension .. Well , as ya'll know , we will get depression from school , work , and people we meet .. So , if you still don't know how to release them .. You can follow my tips here ..

1. First of all , korang kene la dekatkan diri dengan pencipta korang ( and aku ) iaitu Allah SWT .. Korang boleh sembahyang sunat , berzikir , baca quran .. Macam2 lagi caranya .

2. Kedua , korang boleh dengar music yg korang minat .. Macam aku , aku suka metal and rock .. Kalau ad yg suka rock jugak , boleh la try dengar Metallica, Avenged Sevenfold and etc ..


3. Ketiga , kita boleh membaca buku , majalah , komik and seme jenis bahan bacaan .. Selain dapat menghilangkan rasa tertekan , kita juga dapat ilmu baru .. Kan bagus tu ..

4. This is my favourite .. Tips no 4 ni boleh untuk seme orang , x kira bangsa , agama , dan jantina .. Kecuali , batak hot , hati tisu , alien ( caqap 84ha5a @lien ) .. Caranya ialah , korang LIKE page2 yg aku list kat bawah ni .. Mesti korang gelak x ingat dunia dan akhirat .. Tapi jangan over sangat baca page tu sampai lupa semayang .. Page pertama Amran Fans .. Page kedua .. KHK .. Sedikit description : Amran Fans ni ialah sebuah page yg bertemakan sarcasm , and lawak bodoh .. Kalau baca sekali , mesti LIKE terus .. Page KHK ni plak , page yg mmbahan orang .. Check it out sendiri ..



5. Then , korang boleh buat homework yg diberi oleh cikgu .. Kalau malas , xyah pon xpe ..

6. Buat blog , kalau korang jenis yg suka bercakap , ni cara yg effective .. Kalau break , boleh post , kalau banyak homework boleh post .. Terpulanglah org nak baca atau x .. Kan ?

7. Last but not least .. Korang g lah hang kat mana2 , ngan member2 .. Cara ni antara yg favourite aku la .. Walaupun duduk kampung , sekurang2 nya , aku lepak2 ngan member aku , kat tasik Chini ke .. Eh , cakap pasal tasik chini , korang confirm tau kan ? Dua tasik semula jadi .. Iaitu , tasik Chini , tasik Bera .. Ha , kat situ lah rumah aku .. Kalau ad yg citer pasal naga tu , setakat ni , xde ag orang kene telan ngan naga .. Huhu ..

Conclusion nya , korang jangan lah stress sangat ye .. Enjoy this life .. Bye , Assalamualaikum.

0 comments:

Post a Comment